وایت پیپر یک سند قانونی است که در آن مشکلی مطرح و سپس راه حلی برای آن ارائه می‌شود که مزایای زیادی برای شرکت‌ها دارد؛ در این مقاله  باهم چگونگی نوشتن سپیدنامه را بررسی می‌کنیم:

قبل از این که وارد مرحل شویم به شما توصیه می‌کنم که مقاله سپیدنامه چیست را مطالعه کنید.

۱. درد مخاطب خود را مشخص کنید.

۲.. تحقیق خود را انجام دهید.

۳. طرح کلی ایجاد کنید.

۴.قلم را روی کاغذ بگذارید و طرح کلی را بکشید.

۵. برای پشتیبانی از امتیازات خود از تصاویر استفاده کنید.

۶. بازخورد بگیرید.

۷. ر وی قالب بندی و طراحی کار کنید.

اگر شما در موقعیتی منحصر به فرد هستید که قصد دارید برای موضوع خاصی تولید محتوا کنید، باید مخاطبان خود و آن‌چه در زندگی آن‌ها می گذرد را در نظر بگیرید. با ایجاد یک سپیدنامه که نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند (و مشکلات را حل می‌کند) ، بهتر می‌توانید تقاضای بیشتری برای وایت پیپر خود ایجاد کنید.

مرحله اول نوشتن سپیدنامه: بررسی مشکل و درد مخاطب

برای انجام این کار، یک شخصیت خریدار را در نظر بگیرید. این فعالیت به شما کمک می‌کند خود را جای آن‌ها قرار دهید. سپس، باید در نظر بگیرید که چه نوع اطلاعاتی آن‌ها را جذب می‌کند، چگونه از اطلاعات استفاده می‌کنند و چگونه درد یا مشکلشان را حل می‌کنند.

مرحله دوم نوشتن سپیدنامه: انجام تحقیقات

سپیدنامه‌ها ماهیت اطلاعاتی دارند و شما می‌خواهید نحوه تهیه اطلاعاتی را که مخاطبان شما توانایی به دست آوردن آن را ندارند، تعیین کنید. این کارها را انجام دهید:

اجرای یک مطالعه / نظرسنجی اصلی

جمع آوری مطالعات موردی منحصر به فرد

جزئیات یک فرآیند یا پروژه منحصر به فرد

اگر نمی‌توانید تحقیقات خود را انجام دهید، سعی کنید آماری را از سازمان‌های دولتی و یا نظرسنجی بگیرید و آن‌ها را به روشی منحصر به فرد تجزیه و تحلیل کنید (و مطمئن شوید منابع خود را ذکر می‌کنید)

مرحله سوم نوشتن سپیدنامه: مشخص کردن طرح کلی

از آن‌جا که ماهیتا سپیدنامه‌ها دارای فرم طولانی هستند، یک طرح کلی می‌تواند به سازماندهی افکار شما کمک کند. طرح کردن موضوع خود را در قالب زیر در نظر بگیرید:

۱. مقدمه و خلاصه داستان – معرفی موضوع وایت پیپر، توضیح دادن دلیل مهم بودن آن (از دیدگاه مخاطب) و اینکه سپیدنامه برای انجام، انتقال یا حل کردن چه چیزی تنظیم شده است.

۲. بررسی اجمالی – تعریف برخی از اصطلاحات کلیدی که قصد استفاده از آن را دارید، جزئیات متغیرها یا پارامترهای مربوطه و خلاصه آن‌چه در مورد آن بحث خواهید کرد.

۳.بدنه – کنار هم گذاشتن تمام نکات کلیدی و برجسته که خواهید دید.

۴.نتیجه گیری – توضیح موارد مهم  کل بدنه مقاله و مواردی که خواننده باید انجام دهد.

مرجله چهارم نوشتن سپیدنامه: کشیدن طرح کلی

با استفاده از لحن اطلاعاتی و مبتنی بر واقعیت، با استفاده از طرح کلی به عنوان راهنما، شروع به گسترش ایده‌های خود کنید. علاوه بر این، هر پاراگراف باید به هدف کلی این قسمت کمک کند.

مرحله پنجم نوشتن سپیدنامه: استفاده از تصاویر

از آن‌جا که سپیدنامه‌ها عمیقاً به تحقیق و تجزیه و تحلیل می‌پردازند، تصاویری مانند نمودارها، جداول و گراف‌ها می‌توانند به شما در ارائه اطلاعات جذاب بصری کمک کرده و خواندن مقاله را آسان کنند.

مرحله ششم نوشتن سپیدنامه: گرفتن بازخورد

ارائه بهترین نوشته برای خوانندگان بسیار مهم است. هرچه کیفیت آن بالاتر باشد، از نظر مخاطب خود اقتدار بیشتری خواهید داشت. از شخصی که برای گرفتن اشتباه تایپی یا سایر مسائل با قابلیت خوانایی به او اعتماد دارید، بازخورد بگیرید.

مرحل هفتم نوشتن سپیدنامه: استفاده از قالب

گرچه لازم نیست خیلی قالب پرزرق و برق داشته باشید، اما رنگ، طرح و تصاویر تا حد زیادی به جذاب شدن وایت پیپر شما کمک می‌کند.

نمونه‌های سپیدنامه

برای الهام بخشیدن بیشتر، در اینجا نمونه‌های مدرنی از سپیدنانه وجود دارد که با هم می‌بینیم:

۱. HubSpot: یک گزارش معمولی از وضعیت مارکتینگ نیست:

hubspot-logo

HubSpot هر ساله با جمع آوری داده‌های کارشناسان و شرکا برای انتقال اطلاعات به صورت مدرن در فضای بازاریابی، کار شگفت انگیزی انجام می‌دهد. این کار برای بازاریابان مفید است زیرا آن‌ها می‌توانند از آمار برای ایجاد محتوای بازاریابی و فروش و همچنین یادگیری از تغییرات کلان در صنعت استفاده کنند. سپیدنامه این اطلاعات را با نمودارهای جذاب و خلاصه کوتاه تحریریه همراه با پیوند به مقالات دقیق‌تر درباره هر موضوع ارائه می‌دهد.

۲. Custora: این داده‌های شما نیست، مال من است

Custora  یک سپیدنامه در مورد ریزش مشتری، دلیل مهم بودن آن و چگونگی جلوگیری از آن ایجاد کرد. آن‌چه این کتاب الکترونیکی را عالی می‌کند این است که با استفاده از داده‌های بسیار زیاد و مشاوره‌های عملی ارزش قاطعی را به خواننده می‌دهد. این وایت پیپر مدرن و جذاب است، بنابراین تجربه خواندن آن دلپذیر است و این به خواننده کمک می‌کند محتوای طولانی مدت را بدون خستگی بخواند و از آن استفاده کند.

۳. Google :چارچوب اتخاذ هوش مصنوعی ابری گوگل

گوگل

این سپیدنامه از قدرت گوگل برای ترغیب خواننده به استفاده از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. با ارائه یک روش در ابتدا، گوگل قصد دارد ابزارهایی را به خواننده ارائه دهد تا از طریق هوش مصنوعی فکر کند، زیرا می‌تواند در کسب و کار آن‌ها استفاده شود. سپس ، وایت پیپر اطلاعات فنی بیشتری را برای خوانندگان پیشرفته‌ ارائه می‌دهد.

۴. Excedeo:کارمندان و امنیت سایبری

Excedo  با هدف آموزش در مورد خطرات امنیتی که کارمندان ممکن است ناآگاهانه در هنگام آموزش نادرست برای مشاغل ایجاد کنند، ایجاد شده است. این سپیدنامه درمورد انواع سیاست‌ها و آموزش های داخلی IT که در دنیای امروز ضروری است، نوشته شده است.

نتیجه گیری

سپیدنامه‌ها دارای سابقه طولانی هستند و کاربردهای آن‌ها همچنان تغییر می‌کند. قبل از اینکه یک فرآیند چند ماهه برای تولید آن صرف کنید، حتماً تصمیم بگیرید که آیا یک وایت پیپر در واقع به مخاطب شما خدمت می‌کند یا نه. گاهی اوقات، یک کتاب الکترونیکی بسیار بهتر عمل می‌کند. از طرف دیگر، محتوای آموزشی طولانی مدت هم باید در استراتژی محتوای شما جایی داشته باشد.