رسانه‌های اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین تغییر دهنده‌های برند و بازاریابی در تاریخ اخیر برجسته شده‌اند و هزاران کتاب درباره چگونگی مدیریت آن‌ها نوشته شده است. اکنون کسب و کارها با هر اندازه‌ای می‌توانند تا حدی در یک سطح با هم رقابت کنند و به لطف این نکته، سیستم عامل‌های باز، فروش و اعتبار خود را افزایش می‌دهند.

برجسته شدن در امور اجتماعی یک اتفاق راحت یا ناگهانی نیست. بسیاری از کسب وکارها و متخصصان در هنگام طی کردن این مسیر، در پلتفرم‌های مستقر و در حال ظهور، با مشکل روبرو می‌شوند. خوشبختانه افراد موفق در گروه اجتماعی اخیراً کتاب‌هایی را برای آموزش شگرد جذب دنبال کننده، برای افزایش اثربخشی ارتباطات آنلاین خود نوشته‌اند که بررسی کردن آن‌ها خالی از لطف نیست.

کتاب “پایان بازاریابی”

انسانی‌سازی نام تجاری خود در عصر رسانه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی توسط کارلوس گیل

شب بخیر بازاریابی سنتی! ما در جهانی زندگی می‌کنیم که یوتیوبرها بیشتر از کوکاکولا تحت تأثیر قرار می‌دهند و سیاستمداران از طریق الگوهای رفتاری به قدرت می‌رسند.

کتاب پایان بازاریابی از مراحل کلاسیک غم و اندوه عبور می‌کند و بلافاصله به مرحله پذیرش آن می‌رود. اگر قصد دارید خود یا دیگران را درگیر این موضوع کنید، این کتاب (لیست کوتاه جوایز کتاب تجارت 2020) مکان خوبی برای شروع است.

این کتاب شامل موارد زیر است:

  • چگونه می‌توان ارتباط انسانی و تجاری با مشتری را ایجاد کرد
  • شکستن الگوریتم خبرخوان
  • ساختن برنامه‌های استراتژیک پرداخت هوشمندانه

 

کتاب “شبکه‌سازی در قرن بیست و یکم … در LinkedIn”

کتاب "شبکه‌سازی در قرن بیست و یکم ... در LinkedIn"

ایجاد روابط و فرصت‌های آنلاین توسط دیوید جی پی فیشر

آیا نمایه LinkedIn شما با وجود داشتن ارتباطات زیاد، چنگی به دل نمیزند؟ David J.P. Fisher به طرز ماهرانه‌ای فرمول‌ها و دستورالعمل‌هایی را برای کمک به شما، در ایجاد یک نمایه جذاب و چسبناک LinkedIn بیان می‌کند. او بیان می‌کند که LinkedIn باید توسعه‌کاری باشد که شما در حال حاضر قصد انجام آن را دارید، نه چیزی جدا از آن. پس از مطالعه “Networking in the 21st Century”، مطمئناً همچنان از آن به عنوان کتاب راهنما برای ایجاد روابط بهتر و شخصیتی قوی‌تر استفاده خواهید کرد.

کتاب “تجارب برند”

کتاب "تجارب برند" ایجاد ارتباطات در دنیایی بهم ریخته و دیجیتالی توسط استیو راندازو

ایجاد ارتباطات در دنیایی بهم ریخته و دیجیتالی توسط استیو راندازو

آیا در ایجاد صدا در رسانه‌های اجتماعی برای نام تجاری خود مشکلی داشته‌اید؟ خوشبختانه، یک ابزار عالی برای سخنرانی در میان جمعیت و رواج تعاملات اجتماعی وجود دارد: بازاریابی تجربی. استیو راندازو معتقد است که تجربیات دقیق برنامه‌ریزی شده می‌تواند به برندها کمک کند تا در اجتماع عشق و توجه بیشتری کسب کنند و از شلوغی آنلاین جلوگیری کنند.

وی در کتاب  Brand Experiences: Building Connections in a Digitally Cluttered World”، زمینه لازم را برای تقویت روابط معتبر مشتری از طریق فرصت‌های تجربی می‌داند.

کتاب کار بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

کتاب کار بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار توسط جیسون مک دونالد

جیسون مک دونالد به شما نشان می‌دهد که چگونه اجتماعی برای کسب و کار به وجود آورید که آن را از حالت چالش برانگیزی در آورده و لذت‌بخش سازید. او روی تمام پلتفرم‌های اصلی مانور می‌دهد و همه پایگاه‌ها را پوشش می‌دهد.

رسانه های اجتماعی دوست داشتنی: چگونه مشتریان خود را خوشحال کنیم ، یک مارک غیرقابل مقاومت ایجاد کنیم و به طور کلی در تمام شبکه های اجتماعی که اهمیت دارند شگفت انگیز باشیم توسط Dave Kerpen
رسانه های اجتماعی دوست داشتنی توسط دیو کرپن

کتاب “رسانه های اجتماعی دوست داشتنی”

کتاب "رسانه های اجتماعی دوست داشتنی"

توسط دیو کرپن آمازون

آیا می دانید افراد و کسب و کارهای بسیاری فرصت و اعتبار شغلی خود را از دست داده‌اند زیرا فالوور یا لایک کافی نداشتند؟ در یک دنیای اجتماعی، “لایک” ارز است! با این حال، وادار کردن مردم به ایجاد احساسات مثبت برای راه شما، کار ساده‌ای نیست..

کتاب “یک میلیون دنبال کننده”

کتاب "یک میلیون دنبال کننده"

چگونه در 30 روز یک اجتماع عظیم ایجاد کرد توسط Brendan Kane

برندان کین از بسیاری از تکنیک‌های ناب، برای نشان دادن چگونگی ایجاد منظم پایگاه طرفداران اجتماعی، استفاده می‌کند. این کتاب کتابی ایده‌آل برای شبکه‌های اجتماعی یک مارک تجاری است. ممکن است در شبکه اجتماعی، به یک میلیون دنبال کننده نرسیده باشید، اما مطمئن باشید کسانی که جذب می‌شوند در صورت پیروی از پیشبینی‌های کین، واقعاً به آنچه شما می‌گویید علاقه‌مند خواهند شد.

در این باره بیشتر بخوانید، روی بهترین برنامه های مدیریت شبکه های اجتماعی در سال 2020 کلیک کنید!

کتاب “Platform: The Art and Science of Branding Personal

کتاب "Platform: The Art and Science of Branding Personal"

توسط سینتیا جانسون

او پلت فرم هر عنصر مارک تجاری آنلاین (و آفلاین) را کالبدشکافی می‌کند تا نشان دهد چرا برخی در صفحات اجتماعی موفق می‌شوند و چرا برخی دیگر نمی‌شوند. یکی از نکات مهم این کتاب تمرکز سینتیا جانسون بر متخصصان موضوع بود. حتی اگر هدف شما این نیست که نفوذپذیر باشید بلکه به دنبال کسب تعداد زیادی از تشویق‌های تجاری هستید، اطلاعات و پیشنهادات زیادی را از راهنمای کامل جانسون دریافت خواهید کرد.

 

کتاب “اسرار یوتیوب”

کتاب "اسرار یوتیوب"

راهنمای نهایی برای افزایش دنبال کنندگان و کسب درآمد به عنوان یک اینفلونسر ویدیویی توسط شان کانل و بنجی تراویس

نویسندگان در مورد چگونگی تولید یک تصویر از کسب و کار خود یا مارک شخصی در YouTube، با به اشتراک گذاشتن راهنمایی‌ها و بینش‌های خود در این راه، تلاش می‌کنند. این راهنما، برای شما منبع مناسبی است؛ خواه قصد داشته باشید یک اینفلونسر ویدئویی تمام وقت باشید و یا فقط صدای بیشتری به برند خود بخشید.

نتیجه‌گیری

میلیاردها کاربر در سراسر دنیا هر روز از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و منطقی است که کسب و کار خود را در جایی که مشتری قرار دارد عرضه کنید. تقریباً 60٪ از کاربران اینستاگرام گفتند که محصولات جدیدی را با استفاده از این پلتفرم پیدا می‌کنند و می‌خرند.

داشتن صدای متمایز و تعامل با مشتری در سطح انسانی بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است؛ بنابراین مطالعه درباره چگونگی استفاده از این بستر تکنولوژیک برای مارکتینگ هر برندی، بحث مرگ و زندگی است! رسانه‌های اجتماعی، به شما امکان می‌دهد یک هویت و صدا برای نشان دادن ارزش‌های کسب و کار خود و تعامل با پیروان برند، ایجاد کنید.