خدمات لجستیک چیست؟

صفحه اصلی/خدمات لجستیک چیست؟
خدمات لجستیک چیست؟2021-06-09T18:13:17+04:30

خدمات لجستیک چیست؟

خدمات لجستیک چیست؟

مشاغلی که با فروش محصولات و خدمات سروکار دارند، باید راهی برای ارائه آن‌ها به مشتریان در نظر بگیرند. اگر محصولات و خدمات به صورت آنلاین ارائه و به فروش می‌رسند، باز هم باید راهی برای انتقال محصولات از یک نقطه به نقطه دیگر از طریق خدمات حمل و نقل و لجستیکی تعیین کنند.

اگر می‌خواهید در رابطه با استارتاپ‌ها و کسب و کارهای آنلاین بیشتر بدانید، کلیک کنید.

اگر اپراتور یک نفره هستید، ممکن است اداره پست را برای خدمات حمل و نقل ترجیح دهید. با این حال، ممکن است زمانی شما بخواهید از یک خدمات لجستیک بهتر استفاده کنید و در نهایت یک ارائه دهنده حمل و نقل را انتخاب کنید. هنگامی که تجارت شما سرانجام رشد کند، در هنگام  انجام معامله روزانه از طریق چندین شرکت حمل و نقل، با پیچیدگی‌های بیشتری روبرو خواهید شد.

این نقطه‌ای است که ارائه دهندگان خدمات لجستیک برای نجات می‌آیند. آن‌ها افراد متخصص و آموزش دیده‌ای هستند که در کار روش‌های حمل و نقل برای شرکت شما تخصص دارند و به شما کمک می‌کنند تا محصولات خود را به روشی کارآمد در مقصد مورد انتظار خود برسانید.

نقش لجستیک

خدمات لجستیک

مراحل زیادی بین تولید محصول تا مرحله نهایی تحویل آن به مشتریان وجود دارد. در مرحله اول، محصولات به انبار ارسال شده و در آن‌جا منتظر سفارش خود می‌مانند. این محصول مدت زمان قابل توجهی را در انبار گذرانده و به محض رسیدن به انبار نیز می‌توان آن را سفارش داد.

مرحله بعدی، ترتیب دادن مناسب‌ترین وسیله حمل و نقل برای تحویل محصولات به حاملین یا خرده فروشان است. خرده فروشان یا حاملین پستی محصول را به مشتری تحویل می‌دهند. به هر حال، حمل و نقل یک روند دشوار است که عناصر زیادی را روی آن تاثیر دارد. مهم شرایط آب و هوایی بسیار مسئله‌ی حائز اهمیتی است. اگر شرایط آب و هوایی مطلوب نباشد، می‌تواند کل روند حمل و نقل را مختل کند  که به نوبه خود می‌تواند ضررهای زیادی برای شرکت به همراه داشته باشد.

هدف اصلی خدمات لجستیکی نظارت بر همه این امور است. آنها خدمات حمل و نقل را هماهنگ کرده و جریان محصولات را به راحتی حفظ می کنند. به عنوان مثال ، اگر مشتری خاصی محصولات زیادی برای پر كردن كامل كامیون نداشته باشد ، ارائه دهندگان خدمات لجستیك محموله های یك مشتری را با محموله مشتری دیگری تركیب می كنند ، به طوری كه كامیون می تواند به طور كامل مورد استفاده قرار گیرد. این امر همچنین از تاخیرهای خاص در زایمان جلوگیری می کند. بسیاری از شرکتهای خدمات لجستیک طی سالهای گذشته برای ارائه بهترین خدمات برای شرکت شما مسیری طولانی را طی کرده اند.

هدف اصلی خدمات لجستیکی نظارت بر همه این امور است. آن‌ها خدمات حمل و نقل را هماهنگ کرده و جریان محصولات را به راحتی حفظ می‌کنند. به عنوان مثال، اگر مشتری خاصی محصولات زیادی برای پر كردن كامل كامیون نداشته باشد، ارائه دهندگان خدمات لجستیك محموله‌های یك مشتری را با محموله مشتری دیگری تركیب کرده، به طوری كه كامیون می‌تواند به طور كامل مورد استفاده قرار گیرد. این امر همچنین از احتمال تاخیر در تحویل کالاها جلوگیری می‌کند. بسیاری از شرکت‌های خدمات لجستیک طی سال‌های گذشته برای ارائه بهترین خدمات برای شرکت شما مسیری طولانی را طی کرده‌اند.

انواع خدمات لجستیک

انواع خدمات لجستیک

عمدتا از سه نوع خدمات لجستیکی استفاده می‌شود. صنعت حمل ونقل به طور گسترده‌ای گسترش یافته و شامل طیف وسیعی از خدمات است که تأثیر مستقیم بر نحوه تحویل محصولات از سازنده به گیرندگان خاص دارد. مهم نیست که تجارت شما در بین خطوط حمل و نقل و تولید در کجا قرار دارد، همیشه بهتر است این احساس را داشته باشید که چگونه محصولات شما از یک نقطه به نقطه دیگر می‌رسند. در این‌جا انواع مختلفی از این خدمات را که بر روند تولید تأثیر می‌گذارد، بررسی خواهیم کرد:

محصول معمولاً در یک انبار نگهداری می‌شود یا قبل از ارسال به طور متوالی بین انبارهای مختلف جابه‌جا می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها انبارهای خود را برای نگهداری محصولاتشان ترجیح می‌دهند. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها با ارائه دهندگان خدمات لجستیک شخص ثالث دست به دست هم داده و همکاری می‌کنند؛ یعنی پروسه‌های مربوط به شیپینگ و ذخیره محصولات را به نمایندگی از مشتریان خود در جایی غیر از شرکت خودشان انجام می‌دهند.

این کار در کم کردن هزینه پرداخت یک انبار کامل کمک می‌کند. اگرچه انبارداری جنبه بسیار انعطاف پذیر و غیر پیچیده‌ای در این زمینه است، اما با این وجود عناصر خاصی دارد که وضعیت را بحرانی می‌کند. فضای ذخیره مورد نیاز پویایی فضای مورد نیاز محصولات شما، جنبه‌های زمانی نیاز شما به فضا، دسترسی آسان محصولات و بسیاری موارد دیگر را تعیین خواهد کرد.

حمل بار

اقلام و سفارشات بزرگ بیشتر با کمک وسایل حمل بار، جابه‌چا می‌شوند. این شامل ترکیبی از وسایل نقلیه خاص مانند کشتی، قطار، بار، کامیون و بسیاری دیگر است. خدمات باربری همچنین شامل سرویس‌های بارگیری است که امکان حمل سفارش شما از بندرها به انبارهای خاص را برای ذخیره سازی فراهم می‌کند.

درست مانند انبارداری، حمل و نقل کالا نیز پر از پیچیدگی بوده و شامل نوسانات مداوم، کمبود نیروی کار، تقاضا، زمان حمل و نقل و موارد دیگر است. وظیفه ارائه دهنده تدارکات این است که ببیند محصولات بدون در نظر گرفتن شرایطی که شرکت در آن قرار دارد به موقع تحویل  داده می‌شوند. این باعث می‌شود وفاداری به برند و وفاداری مشتری ثابت بمانند.

حمل و نقل پیک

حمل و نقل پیک یکی از محبوب‌ترین خدمات حمل و نقل شرکت است. شرکت‌های حمل و نقل مانند UPS ، FedEx و غیره در حال حاضر بسیار محبوب هستند. خدمات پیک بیشتر برای سفارشات کوچک‌تر و کالاهایی که بسیار شکننده هستند و در حین تحویل دادن به مراقبت بیشتری نیاز دارند، قابل استفاده است.

خدمات پیک سرعت بالاتری نسبت به حمل بار دارند. دلیل آن بسیار ساده است؛ سرویس‌های پیک از به جای سفاراشات بزر‌گت، از سفارشات کوچکتر و در مقیاس‌های کم‌تر نگهداری کرده و آن‌ها را جا به جا می‌کنند. بسیاری از خرده فروشان تمایل دارند که خدمات پیک را برای آخرین مرحله رزرو کنند، هنگامی که کالای خاص مستقیماً از انبار به مشتریان مورد نظر می‌رسد.

مدیریت لجستیک چیست؟

مدیریت لجستیک

مدیریت لجستیک یکی از عناصر اساسی مدیریت زنجیره تأمین است که با برنامه ریزی، کنترل و اجرای این حرکت موثر، نیازها و خواسته های مشتری را برآورده می‌کند. مدیریت لجستیک عبارت است از مدیریت جریان کامل کالاها و خدمات خاص آن‌ها.

مدیریت حمل و نقل اطلاعات کامل در مورد حرکت کامل مواد اولیه، و سایر فعالیت‌های مربوطه  را فراهم می کند. مدیریت لجستیک نقش مهمی در راحت کار کردن زنجیره تأمین شما دارد. همچنین حرکت، مکان و وضعیت موجودی کالا را ردیابی می کند.

مدیریت لجستیک به سازمان‌ها کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند و خدمات بهتر به مشتری را فراهم کنند. با رعایت الزامات مشتری و استانداردهای تعیین شده توسط صنعت، مدیریت تدارکات پیاده سازی، برنامه ریزی و استراتژی را فراهم می‌کند.

نتیجه گیری

ارائه دهندگان خدمات لجستیک اطمینان حاصل می‌کنند که همه خدمات فوق الذکر همراه با سایر فعالیت های مرتبط با تدارکات به راحتی انجام می شوند. این امر مستلزم عزم و اراده زیاد و مدیریت زمان، هماهنگی و سازماندهی است. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات لجستیک در طی سال‌های گذشته برای تکمیل این امر بسیار تلاش کرده‌اند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال یک مورد مناسب بگردید تا تجارت شما رونق بگیرد.

منبع:

investopedia

  • ارائه دهندگان و شرکت‌های برتر سرویس‌ ابری در سال ۲۰۲۱

    ارائه دهندگان و شرکت‌های برتر سرویس‌ ابری در سال 2021(شرکت‌های خارجی بخش اول)

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که برترین شرکت‌های سرویس ابری در سال ۲۰۲۱، چیزهایی فراتر از AWS ،Azure و Google هستند. این سه شرکت تاکنون از رهبران رایانش‌ ابری بودند که بحثی درباره‌ی آن نداریم. اما بازار [...]

  • چرا استارت آپ ها شکست می خورند؟ - قسمت دوم

    چرا استارت آپ ها شکست می خورند؟ – قسمت دوم

    این روزها آسان است که درگیر داستان موفقیت‌های استارت آپ ها شوید. اما شکست در استارت آپ بسیار متداول‌تر است. CB Insights بیان می‌کند که 70٪ شرکت‌های پیشرفته فناوری شکست می‌خورند. و استارت آپ‌های سخت‌افزاری [...]

  • تفاوت مدیریت زنجیره تامین با لجستیک چیست؟

    تفاوت مدیریت زنجیره تامین و لجستیک چیست؟

    بیایید با این فرض شروع کنیم که لجستیک و مدیریت زنجیره تامین با هم متفاوت هستند. بسیاری از افراد، صرف نظر از سوابق تحصیلی یا تخصص خود، از اصطلاحات لجستیک و زنجیره تامین (SCM) به [...]

  • زنجیره تامین

    زنجیره تأمین چیست؟

    زنجیره تأمین شبکه‌ای است بین یک شرکت و تأمین کنندگان آن برای تولید و توزیع کالای خاص به خریدار نهایی. این شبکه شامل فعالیت‌ها، افراد، نهادها، اطلاعات و منابع مختلف است. زنجیره تأمین همچنین گام‌هایی [...]

برگشت به بالا