کسب و کار، یک سازمان یا نهاد کارآفرینانه درگیر در فعالیت‌های تجاری، صنعتی یا حرفه‌ای تعریف می‌شود. همچنین می‌تواند یک نهاد انتفاعی یا سازمان‌ غیر انتفاعی باشد که برای انجام مأموریت خیرخواهانه یا هدف اجتماعی فعالیت می‌کند.

کسب و کار فعالیتی است که می‌تواند از طریق تولید یا خرید و فروش محصولات (مانند کالاها و خدمات)، درآمد خود را تأمین کند و سود کسب کند. به عبارتی ساده، هر فعالیت یا شرکتی که برای سودآوری بنیانگذاری شده باشد.

صاحب شرکت مسئول بدهی‌های ناشی از آن می‌باشد. اگر شرکتی بدهکار شود، طلبکاران می‌توانند به دنبال دارایی شخصی مالک بروند. مالک شخصاً از کلیه درآمد حاصل از تجارت مالیات می‌دهد.

این اصطلاح همچنین اغلب به صورت محاوره‌ای (اما توسط وکلا یا مقامات دولتی) برای اشاره به یک شرکت به کار می رود. اصطلاح “کسب و کار” همچنین به تلاش‌ها و فعالیت‌های سازمان یافته افراد برای تولید و فروش کالاها و خدمات به منظور سودآوری اشاره دارد. مقیاس آن از یک شرکت انحصاری تا یک شرکت بین المللی می‌تواند باشد.

پس:

  • کسب و کار به عنوان یک سازمان یا نهاد کارآفرینانه درگیر در فعالیت های تجاری ، صنعتی یا حرفه ای تعریف می شود.
  • کسب و کارها می توانند نهادهای انتفاعی یا سازمانهای غیرانتفاعی باشند.
  • اشکال مختلفی از کسب و کار وجود دارد ، مانند یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) ، یک شرکت انحصاری ، یک شرکت و یک مشارکت.
  • شرکت‌ها می توانند از فعالیت های کوچک فعال در یک صنعت تا فعالیت های بزرگ در بسیاری از صنایع در سراسر جهان باشند.

درک یک کسب و کار

درک یک کسب و کار

به طور کلی ، یک شرکت با یک مفهوم تجاری (ایده) و یک نام آغاز می‌شود. بسته به ماهیت آن، ممکن است تحقیقات گسترده‌ای در بازار برای تعیین امکان تبدیل ایده به بیزینس و اینکه آیا می‌تواند ارزشی به مصرف‌کنندگان برساند، لازم باشد. نام تجاری (برند) می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های یک شرکت باشد. بنابراین باید هنگام انتخاب آن دقت شود.

کسب و کارها غالباً پس از تدوین طرح کسب و کار شکل می‌گیرند که یک سند رسمی است که جزئیات اهداف کسب و کار و استراتژی‌های آن را در زمینه دستیابی به آن اهداف بیان می‌کند. برنامه‌های تجاری تقریباً ضرورتی مهم برای دریافت وام  و سرمایه می‌باشد.

همچنین تعیین ساختار حقوقی بیزینس مهم است. بسته به نوع آن، ممکن است نیاز به رعایت شرایط ثبت نام و اخذ مجوزهای فعالیت قانونی داشته باشد. در بسیاری از کشورها، شرکت‌ها به عنوان اشخاص حقوقی در نظر گرفته می‌شوند؛ به این معنی که شرکت می‌تواند املاک داشته باشد، بدهی بپردازد و در دادگاه شکایت شود.

ساختارهای کسب و کار

بسیاری از بیزینس‌ها خود را با نوعی سلسله مراتب یا بوروکراسی سازماندهی می‌کنند. سیستمی که موقعیت‌ها در یک شرکت، نقش‌ها و مسئولیت‌ها را تعیین می‌کند. متداول‌ترین ساختارها شامل شرکت‌های انحصاری، مشارکت‌ها و شرکت‌هایی با مسئولیت محدود (LLC) است که کسب و کارهای انحصاری شایع‌ترین نوع بیزینس‌ها هستند.

همانطور که از نامش پیداست، یک شرکت انحصاری تجارتی است که متعلق به یک شخص حقیقی است و توسط وی اداره می‌شود. بین شرکت و مالک هیچگونه تفکیک قانونی وجود ندارد. بنابراین مالیات و تعهدات قانونی تجارت به عهده مالک است.

مشارکت یک رابطه تجاری بین دو یا چند نفر است که برای انجام تجارت به هم پیوند می‌خورند. هر یک از شرکا منابع و پول خود را به کسب و کار و مشارکت در سود و زیان آن می‌پردازد. سود و زیان مشترک در اظهارنامه مالیاتی هر یک از شرکا ثبت می‌شود.

شرکت سهامی است که در آن گروهی از افراد با هم به عنوان یک نهاد واحد عمل می‌کنند. معمولاً صاحبان یک شرکت سهامدارانی هستند که سهام عادی شرکت را مبادله می‌کنند. ادغام شرکت‌ها، مالکان را از عهده مسئولیت مالی تعهدات تجاری رها می‌کند. با این حال یک شرکت، دارای قوانین مالیاتی نامطلوبی برای صاحبان کسب و کار است.

به همین دلیل، یک ساختار تجاری نسبتاً جدید (اولین بار در وایومینگ در سال 1977 و سایر ایالت‌ها در دهه 1990)، یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در دسترس است. این ساختار مزایای مالیات عبور از مشارکت با مزایای مسئولیت محدود یک شرکت را ترکیب می‌کند.

اندازه‌های کسب و کار

اندازه کسب و کار از شرکت‌های کوچک تحت مالکیت مانند رستوران‌های خانوادگی گرفته تا مجامع چند ملیتی مانند جنرال الکتریک متغیر است. شرکت‌های بزرگتر ممکن است سهام بقیه شرکت‌ها را برای تأمین مالی عملیات منتشر کنند. در این حالت، این شرکت به صورت عمومی معامله می‌شوند و محدودیت‌های گزارشگری و عملیاتی دارند. متناوباً کسب و کارهای كوچكتر ممكن است مستقل از تنظیم‌كنندگان عمل كنند.

صنعت کسب و کار

صنعت کسب و کار

یک شرکت ممکن است تجارت خود را با برقراری ارتباط با صنعتی که در آن فعالیت می‌کند، توصیف کند. به عنوان مثال، تجارت املاک و مستغلات، تجارت تبلیغاتی یا تولید تشک، صنایعی هستند که یک کسب و کار می‌تواند در آن‌ها حظور داشته باشد.