رسانه های اجتماعی ابزاری برای تسهیل ارتباطات به شکلی در دسترس‌تر و ارزان‌تر فراهم می‌کند، همچنین صاحبان کسب و کار‌ها می‌توانند از طریق این شبکه‌ها به شناخت برند خود و جذب مشتریان بیشتر، کمک کنند.

در مقاله شبکه اجتماعی چیست؟ به طور مفصل‌تری در ارتباط با چیستی آن توضیح دادیم و در این مقاله به معرفی چندین شبکه اجتماعی معروف می‌پردازیم.

خلاصه مزایای رسانه های اجتماعی

• افراد می‌توانند از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با دیگران، از جمله دوستان، خانواده و کسانی که باهم علایق مشابه دارند، استفاده کنند.

• شرکت‌ها می‌توانند از رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مشتریان جدید و موجود و نیز ایجاد و بهبود نام تجاری خود استفاده کنند.

• شرکت‌هایی که از رسانه‌ های اجتماعی استفاده می‌کنند، می‌توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و سطح خدمات مشتریان خود را نشان دهند.

خلاصه معایب

• شبکه‌ های اجتماعی به انتشار اطلاعات نادرست کمک می‌کنند.

• انتقاد از شرکت‌ها، می‌تواند به سرعت گسترش یابد و روابط عمومی آن‌ها را دچار مشکل کند.

• تبلیغات و حفظ نمایه شرکتی در شبکه های اجتماعی می‌تواند هزینه بر باشد.

نمونه‌هایی از رسانه های اجتماعی

تقریباً هر محصول یا خدمتی که استفاده می‌کنید توسط شرکتی پشتیبانی می‌شود که در رسانه های اجتماعی حضور دارد. عملاً غیرممکن است که در هنگام استفاده و یا خرید، به شرکت‌های بزرگی که در شبکه های اجتماعی فعالیت، بازاریابی و تبلیغ نمی‌کنند، فکر کرد.
استفاده از شبکه های اجتماعی نه تنها یک روش تجاری خوب است، بلکه اگر قصد موفقیت در دنیای شرکت‌ها را دارید، ضروری است. در اینجا دو نمونه از شرکت‌هایی که این کار را به درستی انجام می‌دهند آورده شده است.

تاکو بل – Taco Bell

رسانه های اجتماعی و تاکو بل

فست فودهای زنجیره‌ای معروف تاکو بل بیش از ۱.۴ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام و نزدیک به دو میلیون دنبال کننده در توییتر دارد. این شرکت می‌داند که چگونه افراد را در شبکه‌های اجتماعی جذب کرده و محتوایی را در مورد پیشنهادات منو، کارمندان و رستوران‌های خود ارسال کند.

Taco Bell همچنین توییت‌های سرگرم کننده و پست‌های اینستاگرامی را به اشتراک می‌گذارد که هزاران پاسخ، ریتوییت و لایک را به دست می آورد.

تاکو بل، سال ۲۰۱۴ با درخواست امضا از مشتریان خود برای ایجاد یک شکلک تاکو در Change.org بسیار سر و صدا کرد؛ این شرکت این خبر را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد و داداخواست آنٔ‌ها، بیش از ۳۲۰۰۰ امضای علاقه مندان به Taco Bell را به دست آورد.
اپل در هنگام انتشار iOS 9.7 در نوامبر ۲۰۱۵، شکلک تاکو را یه لیست ایموجی‌های خود اضافه کرد.

کایلی جنر

برای دانستن چگونگی استفاده از شبکه ‌های اجتماعی لازم نیست شما یک شرکت باشید. در حال حاضر نسل اینفلوئنسرها در حال تصاحب فضای مجازی است؛ کایلی جنر به عنوان یکی از معروف‌ترین آن‌ها، بیش از ۲۱۷ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، ۱.۷ میلیون دنبال کننده در Snapchat و تقریبا ۳۷ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد.
این جوان تأثیرگذار و ستاره تلویزیونی از پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی خود برای تقویت تصویر و نام تجاری خود استفاده می‌کند. او همچنین یک کارآفرین است که از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ کار خود، لوازم آرایشی کایلی، استفاده می کند.
این برند زیبایی، او را در لیست زنان جوان میلیاردر و خود ساخته و میلیاردرهای جوان فوربس و ۱۰۰ سلیبریتی سال ۲۰۲۰ قرار داد .
برای اثبات میزان تاثیر گذاری او همین بس که کیت‌های لب این شرکت طی ۱۰ دقیقه بعد از ارسال یک توییت، حاوی لینکی که به سایت لوازم آرایش او داشت، فروخته شد.

رسانه اجتماعی ترید آنلاین eToro

رسانه اجتماعی ترید آنلاین eToro

eToro از سال ۲۰۰۸ در زمره برترین سیستم عامل‌های ترید آنلاین بوده است. این برند تجاری به عنوان یک پلتفرم معاملاتی اجتماعی شناخته شده و هدفش این است که کاربران بتوانند کالاها، ارزها، سهام و شاخص‌ها تا ارزهای دیجیتال را از طریق یک بستر وب و تلفن همراه ترید کنند.

اولین برنامه eToro این بود که به عنوان یک پلتفرم ترید آنلاین برای بازار فارکس عمل کند. با این حال، در سال ۲۰۰۹، این شرکت پلتفرم ترید بصری خود را از طریق WebTrader راه اندازی کرد، ایده آن این بود که بستری برای تریدرهای مبتدی و حرفه ای فراهم شود و ابزارهای این پلتفرم، نیاز هر دو را فراهم کند.

از سال ۲۰۱۷ ، eToro به طور قابل توجهی تجارت رمز ارزها را در سیستم عامل خود گسترش داده است.

توجه به این نکته مهم است که eToro دو روش برای سرمایه گذاری در دارایی‌های ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.

خرید رمزارز به وسیله لوریج : هنگام خرید رمزارز بدون اهرم(leverage) ، شما دارایی اصلی را در اختیار دارید که توسط eToro با امنیت کامل، در یک محل ذخیره سازی، به صورت آفلاین نگهداری می‌شود.

خرید رمز ارز بدون لوریج : شما همچنین می توانید با استفاده از لوریج یا فروش استقراضی دارایی به وسیله CFD ها از (قرارداد تفاوت) روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید. این روش به این معنی است که شما دارایی اصلی را در اختیار نخواهید داشت – شما فقط در مورد افزایش یا سقوط قیمت آن حدس می‌زنید.

سوالات متداول درباره رسانه های اجتماعی

هدف از رسانه های اجتماعی چیست؟

این رسانه ها به عنوان راهی برای ارتباط افراد با دیگران و کسب و کارها برای اشتراک اطلاعات، ایده‌ها و پیام‌ها عمل می‌کند. شرکت‌ها همچنین از رسانه های اجتماعی برای ایجاد و افزایش شناخت برند، تبلیغ محصولات، خدمات و پاسخگویی به سوالات و نگرانی‌های مشتری استفاده می‌کنند.

انواع اصلی رسانه های اجتماعی کدامند؟

انواع رسانه های اجتماعی

انواع اصلی رسانه‌ های اجتماعی شامل معروف‌ترین آن‌ها مانند فیس بوک، اینستاگرام، فیس بوک مسنجر و توییتر است. این شبکه‌ها، محبوب‌ترین سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در ایالات متحده هستند.
سایر موارد شامل Pinterest ،Tumblr ،Snapchat ،TikTok و YouTube است. LinkedIn یکی دیگر از سایت‌های محبوب است که به شما کمک می‌کند با افراد حرفه‌ای در حوزه کاری خود، همکاران و کارفرمایان کسب و کارها، ارتباط برقرار کنید.چرا شبکه های اجتماعی مهم هستند؟
این شبکه‌ها از این جهت مهم هستند که به افراد اجازه می‌دهند با افرادی ارتباط برقرار کنند که در غیر این صورت نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند؛ همچنین در صورت استفاده برای روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات، به افزایش بهره وری کسب و کارها کمک می‌کند.

۱۰ سایت برتر رسانه های اجتماعی کدامند؟

طبق آمار استاتیستا، 10 سایت برتر شبکه های اجتماعی عبارتند از: فیس بوک، اینستاگرام ، فیس بوک مسنجر، توییتر Pinterest ، Reddit ،Snapchat ،WhatsApp ،Messenger توسط Google و Tumblr.2

نتیجه گیری

شبکه‌ های اجتماعی از ضرورات زندگی امروز هستند، اگر شما تنها یک شخص حقیقی باشید، می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها با دوستان، همکاران و خانواده‌ی خود ارتباط برقرار کنید، پیش از به وجود آمدن این پلتفرم‌ها بر بستر اینترنت، این ارتباطات بسیار سخت و گران انجام می‌شد.
همچنین شما به عنوان یک شخص حقوقی که کارمند یک شرکت خاص هستید و یا صاحب آن، می‌توانید برند خود را شبکه‌های اجتماعی شناخته‌تر کرده و مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنید.
همچنین می‌توانید فیدبک‌ها در رابطه با محصولات خود را بررسی کرده و برای تقویت نقاط ضعف خود، چاره‌ای بیاندیشید.