مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟

مدیریت شبکه های اجتماعی فرآیند ایجاد، برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل، گوش دادن و درگیر شدن با محتوای ارسال شده در پلتفرم‌های اجتماعی، مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر است. این ابزارها و خدمات می‌توانند به شما کمک کنند تا این فرآیندها را خودکار کنید که می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت، بهبود بهره وری و استفاده از پتانسیل مخاطبان شما شود.

برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله رسانه های اجتماعی چیست را بخوانید.

در مورد مدیریت شبکه های اجتماعی دو گزینه وجود دارد: ابزارها و خدمات.

ابزارهایی مانند Hootsuite وSprout Social، می‌توانند استراتژی شما را ساده کنند، به شما امکان می‌دهد برای پست‌های خود برنامه ریزی کنید، با کاربران تعامل داشته باشید و روندها را تجزیه و تحلیل کنید.

خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی همه کارها را با صرف کم‌ترین هزینه برای شما انجام می‌دهند.

شبکه های اجتماعی نقشی اساسی در فضای کسب و کار دارند. با حضور 3.2 میلیارد نفر در سراسر و اضافه شدن ۱۱ کاربر جدید در هر ثانیه، می‌توان گفت که عضویت در این رسانه‌ها به یک استاندارد جهانی تبدیل شده است.

ابزارها و خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا به این مخاطبان عظیم دسترسی پیدا کنید و اجرای کمپین رسانه های اجتماعی را کاملاً ساده تر کنید.

اگر مشتاق شروع استراتژی شبکه های اجتماعی کسب و کار خود هستید، خدمات تخصصی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید تا آن را به رشد کسب و کار خود کمک کنید. .

در این راهنمای جامع، ما توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید از مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کرده و فضای رسانه‌ای را در دست بگیرید.

شروع کار با مدیریت شبکه های اجتماعی

امرزه تعامل با مخاطبان از طریق شبکه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری مهم است. مشتریان از طریق توییتر، فیس بوک، اینستاگرا ، لینکدین و موارد دیگر با مارک‌های تجاری ارتباط برقرار کرده و انتظار پاسخ سریع و خروجی‌های حرفه‌ای را دارند.
اینجاست که مدیریت شبکه های اجتماعی وارد می شود.

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

اگر فقط به دنبال بازاریابی در شبکه های اجتماعی هستید، ابزارهایی که خودتان با آن‌ها می‌توانید کار کنید، راهی عالی برای شروع کار است. به وسیله‌ی این سیستم عامل‌ها می‌توانید با مدیریت رابط های ساده و جامع که برای تازه کارترین مدیران رسانه‌های اجتماعی طراحی شده، کمپین‌های خود را مدیریت کنید.

به علاوه، ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی اغلب مقرون به صرفه هستند و بسیاری از آن‌ها نسخه‌های رایگان را برای آزمایش قبل از خرید ارائه می‌دهند. با این حال، اگر می‌خواهید واقعاً در شبکه‌های اجتماعی تغییر ایجاد کنید، به یک وسیله‌ی بزرگتر و گسترده‌تری احتیاج خواهید داشت.

بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

اگر از شروع کار با رسانه های اجتماعی هیجان زده هستید ، می توانید با استفاده از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی تجربه (و بهره وری خود) را حتی بهتر کنید. این ابزارهای پرداخت شده و پرداخت نشده می توانند به شما در برنامه ریزی محتوا ، پاسخ به نظرات و موارد دیگر کمک کنند.

چند مورد از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی عبارتند از:

چند مورد از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

Buffer: ابزاری پولی که می‌تواند به شما در مدیریت اکانت‌ها، برنامه ریزی پست‌های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر کمک کند. بعلاوه، این برنامه روی گوشی‌های تلفن همراه در دسترس است تا بدون دردسر به شما برای کمک به مدیریت شبکه‌های اجتماعی کمک کند.

مثل اکثر ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی Buffer نیز به شما امکان زمانبندی انتشار پست‌ها را می‌دهد، اما آنچه باعث تمایز این پلتفرم می‌شود نسخه برنامه موبایل آن است.

با وجود برنامه موبایلی دیگر نیاز نیست همیشه وقت داشته باشید که پشت کامپیوتر خود بنشینید و برنامه زمانبندی برای انتشار پست‌های خود تهیه کنید، می‌توانید این کار را به سادگی و در هر زمانی که خواستید از طریق موبایل خود انجام دهید.

Buffer گزارش‌های تصویری مختلفی برای تحلیل و ارزیابی شاخص‌های عملکرد و تعامل کاربران در اختیار شما قرار می‌دهد، از این معیارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• تعداد منشن‌ها
• لایک‌ها
• کامنت‌ها
• به اشتراک‌گذاری‌ها
• ریتوئیت‌ها
• کلیک‌ها
• مخاطبین یکتا

این پلتفرم، همچنین بهترین پست‌های شما از نظر عملکرد را مشخص می‌کند. شما می‌توانید متوجه شوید که کدام استراتژی بهتر نتیجه می‌دهد تا در ادامه نیز پست‌های این چنینی را در دستور کار خود قرار دهید.

با استفاده از Buffer RSS feed می‌توانید به سادگی و تنها با یک کلیک ،جدیدترین پست‌های وبسایت موردعلاقه‌تان را در شبکه اجتماعی خود منتشر کنید. همچنین این پلتفرم امکان بارگذاری ویدئو و GIF را هم فراهم کرده، از این رو می‌توانید پست‌های متنوعی را با فرمت‌های مختلف با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارید.

همچنین Buffer سرویس ایجاد و ویرایش تصاویر خاص خود را دارد که به شما در طراحی پست‌های تصویری کمک خواهد کرد.

Hootsuite: یکی دیگر از ابزارهای پولی مدیریت شبکه های اجتماعی که به شما کمک می‌کند تا همه پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کنید، به سوالات و نظرات کاربران در کانال‌ها پاسخ دهید و از طریق تجزیه و تحلیل عملکرد، استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را کنترل کنید.

این ابزار یکی از بهترین گزین‌هاه برای مدیریت شبکه های اجتماعی است، چرا که گزینه‌های متنوعی دارد که می‌توانید با توجه تعداد اکانت‌های کسب و کار خود بهترین گزینه را انتخاب کنید..

اگر شما تنها استفاده کننده از حساب کاربری این پلتفرم باشید و تعداد پروفایل‌های شما در شبکه‌های اجتماعی کمتر از ۱۰ مورد باشد، استفاده از این ابزار برای شما فقط ۲۰ دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

اما برای کسب و کارهای بزرگتر که برای مدیریت تا ۲۰ تا ۵۰ اکانت را بر عهده دارند، هزینه استفاده از این بزار به ترتیب ۹۹ و ۴۹۹ دلار در ماه است..

Hootsuite به شما این امکان را می‌دهد تا پست‌هایتان را طبق یک برنامه زمانبندی و به صورت خودکار در اکانت‌های مختلف بارگذاری کنید. یا این کار دیگر نیازی به صرف وقت برای انتشار پست‌ها نخواهید داشت و هیچگاه هم انتشار پستتان به تأخیر نخواهد افتاد.

کتابخانه این پلتفرم برای مدیریت محتوا بسیار مفید و کاربردی است. شما می‌توانید به طور مستقیم به محتوایی که روی گوگل درایو یا دراپ باکس ذخیره می‌کنید، دسترسی داشته باشید و هر زمان که خواستید به راحتی و بدون دردسر برای انتشار آن اقدام کنید.

منوی زمانبندی این پلتفرم، تمام محتواهای منتظر برای انتشار را به شما نمایش می‌دهد و شما می‌توانید پست‌های زمانبندی‌شده را بر حسب روز، ماه یا سالی که قرار است منتشر شوند مشاهده کنید.

یکی از بهترین قسمت‌های پلتفرم‌های مدیریت شبکه های اجتماعی بخش گزارش‌های تحلیلی آن‌هاست. با استفاده از پلتفرم Hootsuite دیگر نیازی به استفاده از دیگر ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی برای تحلیل مختلف نخواهید داشت، چرا که این پلتفرم تمام گزارش‌های مورد نیاز شما از جمله تعداد مشاهدات، تعداد مخاطبین یکتا و نرخ بازگشت سرمایه را پوشش می‌دهد.

CoSchedule: ابزاری پولی که روی مسائل بیشتری از مدیریت شبکه های اجتماعی متمرکز است. ارسال پست‌ها در شبکه های اجتماعی و همچنین ساخت تقویم‌های محتوایی، انتشار پست‌های وبلاگ و موارد دیگر را برایتان برنامه ریزی می‌کند.

نتیجه گیری

امروزه شبکه‌های اجتماعی بخش اعظمی از زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده، اگر کسب و کار ما با شبکه‌‌های اجتماعی ارتباط نزدیکی داشته باشد، مدیریت شبکه های اجتماعی امری ضروری و واجب است؛ باید بتوان در کم‌ترین زمان ممکن و با منظم‌ترنی حالت ممکن، اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کرد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments