اهمیت نوآوری در کسب و کار

اهمیت نوآوری در کسب و کار

اهمیت نوآوری در کسب و کار امروزه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. مشاغل مدرن به دلایل متعدد و متنوعی در فضای سازمانی امروز رشد کرده و موفق می‌شوند. برخی به خاطر محصولات خود، برخی دیگر به خاطر خدماتشان و برخی دیگر به دلیل عوامل بسیار ساده‌ای مانند وفاداری به نام تجاری یا کمپین‌های تبلیغاتی جذاب، شناخته می‌شوند.

اگر بخواهید به سازمان‌هایی نگاه کنید که امروزه به عنوان رهبران برجسته در صنایع خود از گروه اصلی متمایز شده‌اند، واضح است که همه آن‌ها یک عامل مشترک دارند: همه آن‌ها از نوآوری استقبال می‌کنند.

این رهبران نوآور شامل سازمان‌های نسبتاً جدیدی مانند اوبر- Uber و آمازون هستند که فرآیندها را در هسته اصلی صنایع خود تغییر دادند تا وضعیت موجود را مختل کنند  و همچنین سازمان‌های سرسخت و بی‌باکی مانند مایکروسافت و اپل  که ده‌ها سال است وجود دارند و موفقیت مستمر خود را مدیون نوآوری‌ها  و نگرش‌های نو مداوم سازمان هستند.

با این حال صرف نظر از صنعت یا وضعیت فعلی، اگر نوآوری بخشی از استراتژی کلی کسب و کار نباشد، یک سازمان نمی تواند انتظار حفظ مزیت رقابتی را داشته باشد.

ادامه این مقاله را بخوانید تا مفهوم نوآوری در کسب و کار را درک کرده، بدانید چه چیزی نوآوری را بسیار حیاتی می‌کند و با گام‌هایی که می‌توانید برای نوآورتر شدن در حرفه خود بردارید، آشنا شوید.

نوآوری چیست؟

نوآوری چیست؟

نوآوری به عنوان یک مفهوم، به فرایندی می‌گویند که یک فرد یا سازمان برای تفکر درباره‌ی محصولات، فرایندها و ایده‌های جدید یا تغییر محصولات، فرایندها و ایده‌های موجود با شیوه‌های جدید در پیش می‌گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم در این راستا، مقاله انواع نوآوری را نیز مطالعه فرمایید.

در دنیای تجارت ، انواع مختلفی از نوآوری وجود دارد که یک شرکت ممکن است دنبال کند. اینها غالباً مستقیماً به محصولات فردی ، فرایندهای داخلی یا گردش کار یا مدلهای تجاری گره خورده اند. برخی از شرکت ها حتی هر سه را در تلاش برای هدایت رشد در حالی که با بازار در حال تغییر دائما سازگار هستند ، پذیرفته اند.

اپل یک نمونه عالی از سازمانی است که به طور موثر نوآوری را در طول عمر خود، در چندین نقطه کلیدی به کار گرفته است. به عنوان مثال در دهه ۹۰، این شرکت در آستانه ورشکستگی بود اما با همکاری با مایکروسافت، شرکتی که مدت‌ها به عنوان دشمن شناخته می شد، توانست از این بحران گذر کند. این حرکت به طور کلی، همه‌ي فلسفه شرکت اپل را شکل داد و منجر به معرفی iMac شد که یک نقطه عطف برای این شرکت بود.

با این حال ، این تنها آغاز برای اپل بود ، مشارکت با مایکروسافت دورانی از ریسک پذیری نوآورانه را آغاز کرد ، که منجر به اختراع محصولات فناوری شد که امروزه بسیاری از آنها جزء اصلی زندگی خود هستند-از جمله iPod ، iPhone ، Macbooks ، Apple Watch ، iPads و موارد دیگر – در کنار اختراع iTunes ، که به طور موثر صنعت موسیقی را در کل تغییر شکل داد.

با این حال این تنها، آغازی برای اپل بود. مشارکت با مایکروسافت دورانی از ریسک پذیری نوآورانه را آغاز کرد و منجر به اختراع محصولات فناوری شد که امروزه بسیاری از آن‌ها جزء اصلی زندگی افراد هستند. از جملهiPod ، iPhone ، Macbooks ، Apple Watch ، iPads و iTunes  که به طور موثر صنعت موسیقی را تغییر داد.

چرا نوآوری در کسب و کار مهم است؟

 

چرا نوآوری در کسب و کار مهم است؟
 

همه ما عبارت “سازگاری یا مردن” را شنیده‌ایم و برای موفقیت کسب و کارها در دنیای مدرن امروز، این یک حقیقت جهانی است. به عنوان مثال، گسترش پیشرفت‌های فناوری در دهه گذشته را در نظر بگیرید” به دلیل این رشد شدید، مشاغل مجبور به تطبیق و گسترش بیش از پیش شده‌اند.

مطالعه مقاله نوآوری در محصول را از دست ندهید.

این نیاز فزاینده به رشد و تغییر، فرصت‌های زیادی را برای مشاغل فراهم می‌کند. تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند رشد فناوری بزرگترین پیشرفت در ۵۰ سال گذشته بوده است و در نتیج ، شرکت‌هایی که از نوآوری استقبال می‌کنند در برآوردن خواسته‌های مشتریان خود از مزیت قابل توجهی برخوردارند.

به بیان ساده، اگر شرکت‌ها از نوآوری و تغییر استقبال نکنند، نمی‌توانند از پس هزینه‌های خود برآیند. در ادامه سه عامل مهم در اهمیت نوآوری در تجارت آورده شده است.

  • نوآوری به رشد شرکت‌ها کمک می‌کند

همان‌طور که در بالا ذکر شد، اگر می‌خواهید کسب و کار خود را برای موفقیت و سودآوری بیشتر توسعه دهید، چند راه برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

اگرچه این مسیر به طور آهسته به جلو می‌رود، اما با پا گذاشتن در این مسیر می‌توانید پیشرفت کنید، زیرا با بهبود محصولات و مدل‌های تجاری موجود ، به طور فزاینده‌ای رشد خواهید کرد. در عوض، شما می‌توانید با ادغام راه‌های مختلف تجارت خود را توسعه دهید  که این راه سریع‌تر اما بسیار گرانتری برای رشد است.

ممکن است با تجدید نظر در محصول یا مدل کسب و کار خود یا هر دو، از همان ابتدای کار، قدم بر مسیر پیشرفت بگذارید. این فرآیندی است که می‌تواند منجر به رشد سریع شده و به شما امکان دهد تا کسب و کار خود را به سرعت مقیاس بندی کنید.

این حقیقت درباره‌ی پتانسیل رشدی که نوآوری ایجاد می‌کند احتمالاً به این دلیل است که در یک نظرسنجی اخیر توسط گروه مشاوره بوستون، ۷۹ درصد از مدیران مورد بررسی ادعا کردند که نوآوری را در بین سه ابتکار تجاری اصلی خود قرار داده‌اند. علاوه بر این، BCG  خاطرنشان می‌کند سازمان‌هایی که مرتباً در بین “50 شرکت نوآورانه برتر” سالانه رتبه‌های بالایی کسب می‌کنند، همه تمرکز مشترک خود را بر علم، فناوری و توسعه می‌گذارند. این شرکت‌ها در حالی که یک قدم از رقبا جلوتر بوده به رشد خود ادامه می‌دهند، زیرا به تأثیر مثبت نوآوری اهمیت می‌دهند.

  • نوآوری سازمان‌ها را مرتبط نگه می‌دارد

جهان پیرامون ما دائما در حال تغییر است و برای این‌که مشاغل شما مرتبط و سودآور باقی بماند، باید با دنیای امروز تطبیق پیدا کرده و با این واقعیت‌های جدید روبرو شود.

فناوری، عامل محرکی برای تغییر است. برای اطلاع از تأثیرات اخیر آن، به حقایق زیر توجه کنید:

۹۰ درصد داده‌های جهان در چند سال گذشته ایجاد شده است.

در هر دقیقه بیش از ۵۷۰ وب سایت جدید ایجاد می‌شود.

۸ میلیارد دستگاه تا سال 2020 به اینترنت متصل می‌شوند.

این تغییرات منجر به عصر جدیدی از نوآوری در بین مدل‌ها و صنایع تجاری شده که به مشاغل جدید اجازه می‌دهد، وارد بازار شوند و شرکت‌های فعلی را دچار اختلال کنند. در واقع، امروزه مدیران معتقدند که ۴۰ درصد از شرکت‌های Fortune 500  در دهه آینده به دلیل این سطح از اختلال‌های دیجیتالی از بین می‌روند.

همان‌طور که یک شرکت نوپا برای ورود به صنعت دست به نوآوری ‌می‌‌زند، سازمان‌های تأسیس شده نیز به منظور جلوگیری از رقابت و مرتبط ماندن در این محیط در حال تغییر، نیاز به نوآوری دارند.

منبع: northeastern

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments