تعریف سپیدنامه از صنعت به صنعت دیگر بسیار متفاوت است که این تفاوت می‌تواند برای بازاریابانی که قصد دارند یکی از این سندها را برای تجارت خود ایجاد کنند، کمی گیج کننده باشدتعریف قدیمی آن از سیاست آمده، جایی که وایت پیپر به معنای یک سند قانونی است که یک راه حل سیاسی خاص را توضیح داده و از آن حمایت می‌کند.

در فناوری، یک سپیدنامه معمولاً نظریه‌ای در مورد بخش جدیدی از فناوری را توصیف می‌کند. یک وایت پیپر تجاری می‌تواند به انواع مخاطبان و استفاده‌های آن‌ها پاسخ دهد که بعصی از آن‌ها بیشتر از بقیه، روی محصولات تمرکز دارند و اگرچه این دو نوع سپیدنامه مانند یک کتاب الکترونیکی، باهم گردآوری شده، اما کاملاً متفاوت و جدا از هم نوشته شده‌اند.

ما در ادامه شما را با بهترین تعریف از سیپدنامه در زمینه تجارت و اینکه هنگام ایجاد آن چه باید بکنید (و چه نکنید)، آشنا می‌کنیم. این مقاله شامل موارد زیر است:

وایت پیپر چیست؟

نحوه نوشتن سپیدنامه

نمونه‌هایی از سپید نامه

سپیدنامه چیست؟

وایت پیپر گزارشی عمیق، قانع کننده و معتبر درباره موضوعی خاص است که مشکلی را مطرح و راه حلی را برای آن ارائه می‌دهد.

بازاریابان سپیدنامه را برای آگاهی دادن به مخاطبان خود در مورد یک مسئله مشخص یا توضیح و ترویج یک مسئله خاص، ارائه می‌دهند. وایت پیپرها راهنماهای پیشرفته حل مسئله هستند و به طور معمول، برای دانلود حداقل به یک آدرس ایمیل احتیاج دارند (معمولاً به اطلاعاتی بیشتر از این نیاز دارند).

سپیدنامه چه چیزی نیست؟

ارائه محصول

اگرچه Investopedia سپیدنامه را به عنوان “یک سند اطلاعاتی صادر شده توسط یک شرکت برای ترویج یا برجسته کردن ویژگی‌های یک راه حل، محصول یا خدمات” تعریف می‌کند، اما اگه شما بسیار واضح محصول یا کار خود را توضیح دهید، اثر بدی روی مخاطبان شما گذاشته و ‌می‌تواند آن‌ها را کاملا دل زده و نا امید کند.

هدف یک وایت پیپر اطلاع رسانی و ترغیب بر اساس حقایق و شواهد است، نه اینکه به جهانیان بگویید چرا مردم در حال حاضر نیاز به خرید محصول شما دارند.

تفاوت سپیدنامه با پست‌های وبلاگ و کتاب‌های الکترونیکی چیست؟

تفاوت سپیدنامه با پست‌های وبلاگ و کتاب‌های الکترونیکی چیست؟

اگر به دنبال یک راه سریع و تعاملی برای ارائه ارزش خود به صنعت هستید، whitepaper تنها گزینه شما نیست. کتاب‌های الکترونیکی و پست‌های وبلاگ هم گزینه‌های قابل استفاده‌ای هستند که هر دو تفاوت‌های مختلفی با سپیدنامه دارند.

آنچه واقعاً این گزینه‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، اندازه، ظاهر و تعهد زمانی هر یک است. در حالی که نوشتن پست‌های وبلاگ و کتاب‌های الکترونیکی ممکن است بین چند ساعت تا چند هفته طول بکشد، نوشتن و پرداختن یک وایت پیپر مناسب ممکن است بین چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

سپید نامه‌ها کم‌تر زرق و برق دارند، از نظر لحنی بسیار جدی‌تر هستند و برای نوشتن آنها بیشتر از پست‌های وبلاگ و کتاب‌های الکترونیکی تحقیق شده ‌است.

این یک سپیدنامه است که بر اساس آخرین تحقیقات ما در زمینه فناوری در حال ظهور برای مشاغل کوچک تا متوسط ​​ارائه شده است، می توانید ببینید که واین پیپرها چه جزئیاتی را می‌توانند نشان بدهند، هم در متن و هم در تصاویر:

 

کتاب‌های الکترونیکی و سپیدنامه می‌توانند با یک الگوی یکسان الگو شروع شوند. اما در نهایت، وایت پیپرها مقالات أکادمیک با محتوای بازاریابی هستند. خوانندگان انتظار دارند چیزی که می‌خوانند، پشتوانه تحقیقاتی جامع داشته و توسط منابع زیادی، مستند سازی شده باشد.

از طرف دیگر، کتاب‌های الکترونیکی اغلب بسط و تعمیم موضوعی هستند که شما آن را از طریق بلاگ پیگیری می‌کنید. آن‌ها می‌توانند از یک‌دل یک تحقیق بسیار دقیق بیرون بیایند، اما هنگام باز کردن و شکافتن یک موضوع تجاری به چشم خوانندگان بسیار جذاب‌تر می‌آیند و مخاطبان بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

اما بسیاری از مردم واقعاً نمی‌خواهند وایت پیپر بخوانند، اما به هر حال این کار را می‌کنند تا دانش خود را در مورد عملیاتی که نیاز به بینش دارند، افزایش داده و سپس اقدامات بعدی را انجام دهند.

به همین دلیل، آن‌ها تمایل دارند چیزی را بخوانند که به صورت دقیق، آموزنده، معتبر و توسط متخصصان صنعت نوشته شده باند. و این ویژگی‌ها می‌تواند باعث داشتن حس بهتر در زمان تصمیم گیری بشود.

ویژگی‌های یک سپیدنامه خوب

از نظر فنی، هیچ حداقلی برای وایت پیپر وجود ندارد. هر کسی می‌تواند هر چیزی را سپیدنامه بنامد، البته این بدان معنی نیست که شما باید این کار را انجام دهید. بدون وجود رعایت برخی از محدودیت‌ها که یعنی چه چیزهای وایت پیپر حساب می‌شود و چه چیزهایی خیر، ما مخاطب خود را گیج کرده و اعتبار خود را از دست می‌دهیم. در ادامه بهترین نوع سیپدنامه را با هم بررسی می‌کنیم:

طول:

کمتر از شش صفحه، شامل تصاویر، نمودارها و منابع. اگر موضوع به این جزئیات بیشتری نیاز داشته باشد، می‌تواند از 50 بالاتر باشد. (احتمال زیاد این طور نیست)

ساختار:

معمولاً یک صفحه عنوان، فهرست مطالب، خلاصه اجرایی کوتاه (اختیاری اما مفید) ، مقدمه، چندین صفحه وجود دارد که به خواننده در مورد مشکل اطلاعات می‌دهد، چندین صفحه با فرضیه یک راه حل، چندین صفحه هم یک مثال از شرکتی که از این راه حل استفاده کرده و به یک سری نتایج رسیده را ارائه می‌دهد.

تراکم:

متراکم‌تر از یک کتاب الکترونیکی. سپیدنامه معمولاً ساده نیستند، در واقع، خوانندگان معمولاً باید آن‌ها را بیش از یک بار بخوانند تا تمام مطالب آن را درک کنند.

قالب: PDF در جهت عمودی (8.5 “در 11”).

سبک: حرفه‌ای، جدی، خوب نوشته شده و به خوبی ویرایش شده. من توصیه می‌کنم یک طراح گرافیک را برای طراحی صفحه آرایی، تصاویر، فونت‌ها و رنگ‌ها نیز استخدام کنید.

نمونه‌های سپیدنامه برای نسل پیشرو

اگر وایت پیپرها خسته کننده هستند، چرا بازاریابان آن‌ها را ایجاد می‌کنند؟ خوب‌، این سندها منبع خوبی برای چشم انداز و تیم فروش شما هستند و به شما در ایجاد اعتبار و اعتماد به خوانندگان کمک می‌کنند. همچنین، افرادی که سیپدنامه‌ها را دانلود و آن‌هارا مورد مطالعه قرار می‌دهند بیشتر در چرخه خرید مشتری قرار دارند.

مطالعه موردی تکنیکال

مطالعات موردی کتاب‌های الکترونیکی، با سپیدنامه ‌ها بسیار متفاوت است. در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

یک مطالعه موردی در اصل داستان موفقیت مشتری در رسیدن به یک هدف در نتیجه همکاری با یک طرف دیگر است. این موفقیت به بهترین وجه از طریق معیارهای معینی صورت می‌گیرد که مشتری توافق کرده بر اساس آن اندازه گیری شود و بسته به این که تا چه اندازه خدمات فنی یا پیچیده ای دریافت کرده‌اند، برای ادامه‌ی سفر خرید خود، تمایل دارند که جزئیات و اطلاعات بیشتری را دریافت کنند.

بنابراین، سپیدنامه‌های مبتنی بر مطالعه موردی می‌توانند راهی عالی برای نشان دادن رهبری اندیشه روی یک مفهوم، از طریق مثالی در دنیای واقعی باشند که نشان می‌دهد چگونه این مفهوم به موفقیت شخص دیگری کمک کرده است.

راهنمای مرجع

تصور کنید که در شرکتی کار می‌کنید که تجهیزات نظافت آشپزخانه را به رستوران‌ها می‌فروشد و در مورد نگهداری و بازرسی از آشپزخانه‌های تجاری سپیدنامه می‌نویسید.

این وایت پیپر احتمالاً مملو از اطلاعات لازم در مورد الزامات قانونی سیستم خروجی، تجهیزات پخت و پز و اسناد تمیزی است که حتی ممکن است بزرگترین علاقه مندان به تعمیر و نگهداری آشپزخانه در صورت خواندن کامل آن، بخوابند.

اما همچنین به عنوان یک مرجع فوق العاده مفید برای صاحبان رستوران‌ها که می‌خواهند در مورد چگونگی نگهداری آشپزخانه برای انجام بازرسی بدانند، عمل می‌کند. هنگامی که آن/ ها بدانند برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه خود باید چکار کنند، به احتمال زیاد برخی از تجهیزات تمیز کردن گران قیمت را از شما خریداری می‌کنند، زیرا آن‌ها شما را به عنوان یک منبع معتبر، مفید و جزئیات گرا می‌بینند.

بسیاری از افراد برای این منظور سپیدنامه ایجاد می‌کنند، منبعی که منجر به هدایت مشتری‌ها شده و خود باعث بهتر شدن کسب و کار و کسب سود می‌شود. در حالت ایده آل، هرچه مشتری‌ها پیشرفته‌تر شده، از توانایی بیشتری برای کار با سازمانی که به آن‌ها سپیدنامه داده، برخوردار هستند.

اکنون که به هدف سپیدنامه ها و تفاوت آن‌ها با کتاب‌های الکترونیکی پی بردید، وقت آن است که شروع به ایجاد نسخه‌های خود کنید. در مقاله‌ی بعدی بهترین و در دسترس‌ترین روش‌ را برای ایجاد یک سپیدنامه می‌خوانیم.

برای مطالعه سپیدنامه اینوتوکن کلیک کنید.