افزایش سئو به چه معناست؟ شما وب سایت جدید خود را راهاندازی کردهاید و آماده استقبال از مشتریان جدید هستید؛ اما، اگر کسی وب سایت جدید شما را پیدا نکند، چگونه آنچه شما ارائه میدهید را بینند؟
به همین دلیل است که بهینه سازی موتور جستجو ( یا سئو ) و درآمدزایی از طریق موتورهای جستجو، بیش از 20 سال موضوع مهمی برای صاحبان وبسایتها بوده است. ترافیک ارگانیک، حیات بسیاری از وبسایتها است که با افزایش سئو، این ترافیک بیشتر شده و موتور جست و جو مطالب شما را در اولویت قرار میدهد.
خبر بد در مورد سئو این است که این کار به راحتی دستکاری چند سوئیچ نیست. سئو باید بخشی ثابتی از بازاریابی مداوم شما باشد. به همین دلیل، ما این راهنمای نکات، ترفندها و تاکتیکهای سئو را گردآوری کردهایم. برای اکثر وب سایتها، همان توصیههای اساسی اعمال میشود.
خبر خوب این است که با وجود اهمیت سئو، اکثر صاحبان سایتها سئو را انجام نمیدهند و به همین دلیل، کمی فداکاری شما را از بسیاری از رقبا جلو میاندازد. سئو میتواند ترسناک به نظر برسد، اما هر کسی میتواند اصول اساسی آن را درک کند. سطح مهارت شما هرچه باشد، همیشه فرصتی برای بهبود سایت وجود خواهد داشت.
برای مطالعه بیشتر روی پروژه برنامه نویسی کلیک کنید!
چگونه تأثیر سئو را کنترل کنید؟
در اینجا، ما با برخی از ابزارهای موجود شروع میکنیم که بسیاری از آنها رایگاناند و یا از خود موتورهای جستجو هستند. با استفاده از این ابزار میتوانیم به آنچه اتفاق میافتد نگاه کرده و از کارهایی که میتوانیم در مرحله بعدی انجام دهیم اطلاعات بدست آوریم.
سئو، بازه بزرگی از ابزارها را شامل میشود و استفاده از این ابزارها در شرایط درست حتی برای متخصصان با تجربه، میدان مین است. با این حال، ابزارهای زیر در هر سایتی ضروری هستند، چه این سایت اولین سایت شما باشد، چه هزارمین سایت شما.
Google Analytics (GA) را برای ردیابی سئو وب سایت:
“Google Analytics” به صورت رایگان، انعطافپذیر و قدرتمند، به شما امکان میدهد تعداد افرادی که از وبسایت شما استفاده میکنند را ردیابی کرده و کارهایی که هنگام بودن در سایت شما انجام میدهند را مشاهده کنید.
این مساله میتواند میزان فروش، علاقهمندی مخاطب به محتوا و همچنین مخاطب مخصوص شما را بیابد. شروع کار با “Google Analytics” به کمی دانش فنی نیاز دارد؛ اما اگر از یکی از محبوبترین سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس استفاده میکنید، ابزارها و مشاورههای اساسی زیادی برای افزایش سئو در دسترس شما خواهد بود.
کنسول جستجوی Google (GSC) را برای نظارت سئو:
“Google Search Console” یک سرویس رایگان برای کمک به نظارت و بهینهسازی عملکرد سایت شما در نتایج جستجو است. این برنامه اساساً مشاوره رایگان برای شناسایی مخاطب و جلب توجه وی است.
چند روز به برنامه فرصت دهید تا برخی از دادهها را جمعآوری کند. برای اطمینان از اینکه Google میتواند محتوای شما را بفهمد، ببینید کدام یک از مقالات باعث ایجاد ترافیک میشود و از Search Console استفاده کنید تا مشکلات اسپم مرتبط با سایت شما را کنترل کند.
حتی افرادی که به شما لینک میدهند را میتوان با استفاده از این ابزار ردیابی کرد. کنسول جستجو اغلب نادیده گرفته میشود، اما استفاده از آن تفاوت زیادی ایجاد میکند.
استفاده از Bing Webmaster tool برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر برای سئو:
اکنون در ایران، گوگل بازیگر غالب بازار موتورهای جستجو است. با این حال، هنوز هم هر روز میلیونها جستجو با استفاده از موتور جستجوی Microsoft انجام میشود.
درک آنچه این موتورهای جستوجو، درباره سایت شما فکر میکنند، راه دیگری برای بهبود تلاشهای شما در زمینه سئو است. دقیقاً مانند گوگل، مایکروسافت نیز، یک ابزار عالی Bing Webmaster Tools را با اطلاعات رایگان، در اختیار کاربران و صاحبان وبسایت که میخواهند سئو بهتری داشته باشند، قرار دادهاند.
چگونه کلمات کلیدی مناسب سئو را بیابید؟
یکی از بخشهای سئو که اهمیت بسیاری دارد، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. به هر حال، هر زمان که ما از موتور جستجو استفاده میکنیم، از کلمات کلیدی استفاده میکنیم.
دانستن اینکه مخاطبان درون طیف شما، چه چیزی را جستجو میکنند، یک مزیت قدرتمند است. صحبت کردن با زبان مخاطبان و نه اصطلاحات فنی، نحوه نزدیک شدن به آنها است. دقیقاً مانند دنیای آفلاین.
پس از داشتن ایدههای متنوع برای کلمات کلیدی، میتوانید از آنها برای سئو در صفحه، بهبود محتوای خود، ایجاد صفحات مفید و یافتن سایتهای مرتبط، استفاده کنید.
در وب سایت خود، برای دسترسی به همه موضوعات، خانه اختصاص دهید:
اگر وبلاگ نویسی میکنید، برای بهینهسازی تاثیر سئو، برای هر یک از موضوعات اصلی را که پوشش میدهید، یک ظرف خواهید داشت. اگر یک سایت کسب و کاری دارید، برای هر محصول یا خدماتی که ارائه میدهید به یک ظرف احتیاج دارید.
اکنون این عناوین را در لیست کلمات کلیدی، گسترش دهید. با در نظر گرفتن هر موضوع، به همه روشهای ممکن برای جست و جوی آن، فکر کنید.
ببینید سایت شما برای چه کلمات کلیدی قابل مشاهده است:
قبل از پیدا کردن کلمات کلیدی جدید، یک روش هوشمند برای ایده گرفتن این است که ببینید در چه رتبهبندی قرار داده شدهاید. با استفاده از ابزارهای شخص ثالث، مانند SEMrush یا Serpstat، میتوانید از کلمات کلیدی سایت خود برای آنها قابل مشاهده است.
شما ممکن است هنوز به قدری بالا نباشید که بتوانید با این رتبهبندی، ترافیک کسب کنید؛ اما باید از جایی شروع کنید!
ببینید کدام کلمات کلیدی به سایت شما بازدید دارند:
اگر سئو را با “Google Search Console” یا “Bing Webmaster Tools” تنظیم کردهاید، اکنون میتوانید ایدههای کلیدی پیشنهادی را رایگان دریافت کنید.
رقبای خود را بررسی کنید:
ببینید رقبای شما در چه رتبهبندی قرار میگیرد. به یکی از ابزارهای مورد استفاده برای بررسی رتبه بندی خود بروید؛ اما آن را در یک دامنه رقیب قرار دهید. به سرعت خواهید دید که آنها از چه اصطلاحاتی ترافیک میگیرند و میتوانید بهترین آنها را برای خودتان بردارید!
اگر نمیدانید رقبای شما چه کسانیاند، مهمترین اهداف کلمات کلیدی خود را جستجو کنید و سایتهایی که به طور مداوم رتبه خوبی از لحاض سئو دارند، همانهایی هستند که باید توجه شما را جلب کنند.
وب سایتی عظیم که موارد زیادی دارند مانند آمازون را مورد بررسی قرار ندهید. (مگر اینکه دوست دارید در میان کوه های داده کاوش کنید!) کسی را انتخاب کنید که به اندازه کافی کلمات کلیدی داشته باشد، اما به اندازه کافی تخصص نداشته باشد.
فقط به این دلیل که یک رقیب برای کلمه کلیدی رتبه خوبی دارد، به این معنی نیست که باید آن را هدف قرار دهید. این کلمات کلیدی باید به سایت و مخاطبان شما بسیار مرتبط باشد تا بتوانند سئو سایت شما را بهبود بخشد. اما این یک روش سریع و موثر برای استفاده از سخت کوشی دیگران برای کشف علایق مخاطبان است!
اهداف کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید:
در برخی از مراحل قرار است لیست بزرگی از کلمات کلیدی بالقوه برای بهبود سئو داشته باشید. اصطلاحات سر در بیشتر مواقع جستجو میشوند، واژههای کمتری دارند (در بیشتر موارد 3 یا کمتر) و در نتیجه اغلب بسیار عمومیتر و رقابتیتر هستند.
اصطلاحات دم بلند عبارات طولانیتری هستند (معمولاً بیش از 3 کلمه) که خاصتر بوده و در حالی که معمولاً از محبوبیت کمتری برخوردار هستند، اما معمولاً دقیقاً هدف جستجوگر را هدف قرار میدهند و همین موجب افزایش سئو و بازدید سایت میشود.
نتیجه گیری
تا به حال درباره سلسله مراتب نیازهای مازلو شنیدهاید؟ این نظریه، یک نظریه روانشناسی است که اساسیترین نیازهای انسان (مانند هوا، آب و ایمنی جسمی) را نسبت به نیازهای پیشرفتهتر (مانند عزت و تعلق اجتماعی) اولویت میدهد.
حال با استفاده از این مقایسه میتوان اهمیت موارد مختلف در سئو را به شرح زیر دستهبندی کرد:
دسترسی ممکن برای موتورهای جست و جو تا بتوانند وب سایت شما را بخوانند.
محتوای جذاب که به پرسش جستجوگر پاسخ میدهد.
کلید واژه خوب برای جذب جستجوگران و موتورها
تجربه کاربری عالی از جمله سرعت بارگذاری سریع و UX جذاب
محتوای شایسته اشتراک که پیوندها و نقل قولها که مخاطب را جذب میکند.
عنوان، URL و توضیحات برای طرح CTR بالا در رتبهبندی
علامت گذاری قطعه / طرح برای برجسته شدن در SERP ها
ثبت ديدگاه