ما روزانه توسط بهمن محتوایی، بمباران می‌شویم. فقط به فیس بوک فکر کنید. مصرف روزانه تمام مطالب موجود در صفحه اول آن، غیرممکن است! با وجود این همه محتوا، ما همچنان مجبور به “ایجاد محتوای با کیفیت بالا” می‌شویم تا بتوانیم از نویز محتوا، جدا شویم.

در طول زمان، “محتوای با کیفیت بالا” تکامل یافته و معانی مختلفی داشته است. اتفاق نظر فعلی معمولاً بر این است که محتوا وقتی بیش از 1000 کلمه باشد از کیفیت بالایی برخوردار است که همان چیزی است که “Google” دوست دارد. اما آیا نوشتن 1000 کلمه روی یک موضوع، یک نشانی محتوای با کیفیت بالا است؟

البته که نه.

برای آشنایی با مبحث سئو، روی سئو چیست؟ کلیک کنید!

محتوای با کیفیت بالا چیست؟

محتوا با کیفیت بالا چیست؟

اگر این سوال را از متخصصان سئو و سایر بازاریابان بپرسید، پاسخ‌های متنوع و گاه مغرضانه‌ای دریافت خواهید کرد. یا حتی بدتر، توضیحات تکراری از آنچه قبلاً در جاهای دیگر شنیده‌اید یا دیده‌اید (به عنوان مثال، استفاده از طول محتوا برای تعیین کیفیت محتوا).

اما محتوای با کیفیت در درجه اول محتوایی است که به هدف بازاریابی خود دست یابد. این هدف ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • افزایش آگاهی از برند
  • رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو
  • بهبود نرخ کلیک
  • تولید سرنخ
  • گرفتن سهام اجتماعی

محتوایی که به هریک (یا همه) این اهداف بازاریابی دست می‌یابد، یک محتوای با کیفیت تلقی می‌شود. در اینجا نحوه چگونگی تولید محتوای با کیفیت،توضیح داده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر برای بالا بردن سئو، روی افزایش سئو کلیک کنید!

1.     در مورد محتوای خوب تحقیق کنید و از ایده‌های محتوایی عقب نمانید

ایده‌ محتوای شما، عالی بودن و فراموش نشدنی بودن آن را تعیین می‌کند. وقتی ایده محتوای مناسبی را توسعه می‌دهید، مخاطبان شما به معنای واقعی کلمه آن را می‌بلعند و به انتشار آن کمک می‌کنند.

برای به دست آوردن ایده‌های مناسب محتوایی، می‌توانید سایت‌های رقیب را بررسی کرده تا ببینید چه نوع محتوایی برای آن‌ها موفقیت به ارمغان آورده است. اگر فکر می‌کنید این کار از حوصله شما خارج است، ابزاری مانند “BuzzSumo” می‌توانند به شما کمک کنند محبوبیت را در هر سایت دلخواهی مشاهده کنید.

از هرکدام از این مسیرها استفاده کنید، احتمالاً ایده‌های زیادی خواهید داشت که می‌توانید برای تاریخ‌های بعدی در تقویم محتوای خود ذخیره کنید.هنگامی که شما تحقیق محتوا را انجام می‌دهید، لزوماً نیازی به استفاده از همان ایده یا پوشش مستقیم موضوع مشابه در سایت رقیب ندارید.

2.     درباره موضوع انتخابی خود تحقیق کنید

درباره موضوع انتخابی خود تحقیق کنید

فرقی نمی‌کند محتوایی که ایجاد می‌کنید بصری، صوتی یا کتبی باشد. همیشه تحقیق درمورد آن ضروری است. حتی اگر قصد دارید فقط بر اساس تجربه شخصی خود بنویسید، باز هم باید در مورد موضوع خود تحقیق کنید. تحقیق کنید تا بدانید به محتوایی که پیدا کرده‌اید، چه چیزی میتوانید اضافه کنید تا آن را بهبود ببخشید.

اگر ایده‌های شما با آنچه در طی تحقیقات خود کشف کرده‌اید متفاوت است، از قرار دادن آن‌ها در مطالب خود نترسید. در غیر این صورت، در نهایت مانند دیگران بوده و متفاوت نخواهید بود.

آیا می‌خواهید به محتوای خود اعتبار بیشتری بدهید؟ به مطالعات یا داده‌های جدیدتری استناد کنید.

3.     دیدگاه منحصر به فرد خود را انتخاب کنید

ایجاد محتوایی که مشابه آنچه دیگران قبلاً ایجاد کرده‌اند است، گاهی اجتناب ناپذیر می‌باشد. اما این به این معنی است که شما می‌توانید با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق، از طریق چندین روش برجسته شوید. بیایید از عنوان این پست به عنوان مثال استفاده کنیم. شما می‌توانید محتوای خود را فقط با تغییر عنوان به چیزی کاملا متفاوت تبدیل کنید، مانند:

  • چگونه محتوای با کیفیت بالا ایجاد نکنیم
  • راهنمای داده محور برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا
  • چرا نباید محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
  • چرا ایجاد محتوای با کیفیت بالا کارساز نیست

4.     داده‌ها یا تجربیات خود را اعمال کنید

آیا در رابطه با موضوع خود داده یا تجربه‌ای دارید؟

اگر تجربه و یا داده‌های پشتیبانی یا رد نظرهای مشهوری دارید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مثلا:

سقوط از یک “آسمان خراش”: چرا استراتژی‌های معروف SEO از وبلاگ Ahrefs به کار شما نمی‌آیند.

تجربه شما لزوماً لازم نیست که یک مورد استثنایی باشد. نمونه بالا، می‌تواند ناشی از یک سری تجربیات (شما یا افراد دیگر) باشد که الگویی را تشکیل می‌دهد که با نظر عامه مردم درباره یک ایده مغایرت دارد.

5.     محتوا را در یک زیرمجموعه ایجاد کنید

از نظر فنی، بیشتر مباحثی که درباره آن‌‌ها می‌نویسیم زیرموضوعات موضوعات اصلی‌تری هستند.

به زیرمجموعه‌هایی فکر کنید که بطور منظم مورد بحث قرار نمی‌گیرند و تحقیق کنید که آیا در مخاطبان شما طنین انداز می‌شوند یا خیر. سپس در مورد آن محتوا ایجاد کنید.

6.     از فرم‌های مختلف محتوایی استفاده کنید

از فرم‌های مختلف محتوایی استفاده کنید

می‌توانید محتوای نوشتاری را با سایر رسانه‌ها تکمیل کنید، به عنوان مثال با:

  • تصاویر
  • عکس‌های مربوط
  • الگوهای رفتاری
  • اینفوگرافیک‌ها
  • نمودارها
  • فیلم

محتوای تصویری به طور کلی ممکن است فقط شامل متن باشند، در حالی که فیلم‌ها می‌توانند نمودار، عکس و متن داشته باشند. نکته این است که برای تقویت محتوای خود از کانتنت چندرسانه‌ای استفاده کنید. از افزودن فرم‌های مختلف محتوایی به آن دریغ نکنید.

7.     نسخه نهایی را مرور کنید

یک مشکل بزرگ در ایجاد محتوای با کیفیت، کمبود وقت است.

هنگامی که تحت فشار انتشار تقویم محتوایی خود هستید، ممکن است گاهی اوقات محتوای کم کیفیتی تولید کنید. به همین دلیل است که شما همیشه باید مطالب را زودتر از موعد ایجاد کرده تا زمان کافی برای بررسی و مرور آن قبل از انتشار وجود داشته باشد.

اگر مطلبی را بلافاصله بعد از نوشتن پست کنید، آنچه منتشر می‌کنید پیش‌نویسی اولیه و بی‌کیفیت است و بیشتر نویسندگان بر این عقیده‌اند که اولین پیش‌نویس‌ها معمولا حرفه‌ای نیستند.

مقاله را بعد یک یا دو روز دوباره مرور کنید. جاهایی را که می‌توانید بهبود ببخشید و شفافیت متن را بهتر کنید. نحوه مرور محتوا در قالب‌های مختلف محتوا متفاوت خواهد بود؛ اما به هر حال این کار باید انجام داده شود تا بهترین بودن آنچه منتشر می‌کنید، اطمینان حاصل کنید.

8.     عملکرد محتوای خود را پیگیری کنید

پس از ایجاد و انتشار آنچه “فکر می‌کنید” محتوای با کیفیت بالا است، تا زمانی که به اعداد بعد از انتشار نگاه نکنید، نمی‌توانید به طور قطع کیفیت بالای آن را تشخیص دهید.

اهداف شما برای ایجاد محتوا چیست؟ به عنوان مثال، اهداف مشترک مارکتینگ محتوا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • رتبه بندی در Google
  • افزایش تعامل مشتری
  • بهبود آگاهی از برند
  • افزایش گفت‌و‌گوها درباره آن

فرض می‌کنیم شما در تلاش برای افزایش تعامل مشتری هستید. شما باید معیارهایی مانند زمان صرف شده در صفحه، اشتراک‌های اجتماعی و محتوای نوشتاری را بررسی کنید؛ از نرم‌افزار heatmap برای بررسی نحوه خوانده شدن مطالب توسط افراد استفاده کنید.

نتیجه

در جهانی که مملو از محتوا است، برجسته‌سازی مستلزم ایجاد محتوای با کیفیت بالا است. این موضوع، بخش مهمی از هرگونه زرادخانه SEO می‌باشد.

مطمئناً به دلیل شیوع محتوای ضعیف، برخی از موضوعات بیش از سایرین به محتوای با کیفیت بالاتر نیاز دارند؛ اما هنوز فضای ایجاد محتوای استثنایی اشباع نشده و قابل دستیابی است.